Kalendārs

Ventspils brīvostas darbības rezultāti norāda uz ostas pārvaldes darbības efektivitāti (Ventas Balss, 04.07.2012.)

Neskatoties uz visiem Zatlera partijas centieniem sagraut, kaitēt un traucēt Latvijas ostu darbu, tai skaitā Ventspils ostas darbu, man par prieku Zatleram šo mērķi nav izdevies sasniegt. Ventspils brīvostas darbības rezultāti šī gada pirmajā pusgadā tikai norāda uz ostas pārvaldes darbības efektivitāti, kvalitāti un drošumu. Kravu apgrozījums Ventspils ostā šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2011. gada pirmo pusgadu, ir palielinājies par 20% jeb 2,8 miljoniem tonnu. Brīvostas budžetā plānotais kravu apgrozījumu apjoms ir pārsniegts par 3,8 miljoniem tonnu, līdz ar to brīvostai ir būtiski palielinājušies ienākumi un veidojas finanšu rezerves. Galvenajām konkurentu ostām, kuras Zatlers un viņa partija slavēja kā paraugus, kuriem Latvijas ostām vajadzētu līdzināties – Klaipēdai, Tallinai – kravu apgrozījumu pusgadā ir samazinājies. Līdz ar to šie politiskie avantūristi – Zatlers un viņa partija – cenšas, lai mēs ietu nepareizu ceļu, un viņu mērķis ir privatizēt ostas. Tātad – ja slikti strādā, var pamatot, kāpēc vajag privatizēt. Privātie strādās labāk. Fakti to pilnīgi un galīgi apgāž. Ja runājam par atsevišķām kompānijām – protams, tās pārkrauj kravas, brīvosta jau kravas nepārkrauj – kopš advokātu prostitūta Rūdolfs Meroni nevada „Ventbunkeru”, tas ir būtiski uzlabojis savu darbību, un šī gada pirmajā pusgadā pārkrauto kravu apjoms attiecībā pret šo periodu iepriekšējā pusgadā, ir palielinājies četras reizes. Tajā skaitā mazuta kravu apjoms palielinājies 1,8 reizes. Savukārt „Kālija parks”, kuru turpina vadīt un kontrolēt ģenerālprokuratūras uzticības persona, pasaules mēroga Ostaps Benders jeb advokātu prostitūta Rūdolfs Meroni, turpina strādāt ārkārtīgi neveiksmīgi, un šī gada pirmajā pusgadā ir pārkrauts tikai 1,1 miljons tonnu kravas jeb ir samazinājums par 25%. Atcerēsimies, ka 2005./2006. gadā „Kālija parks” pusgadā krāva aptuveni divus/divarpus miljonu tonnu kravas, tā ka šobrīd „Kālija parks” būtiski vājāk strādā.

Priecē, ka tuvu projektētajām jaudām sācis strādāt „Baltic Coal terminal”, pārkraujot 2,7 miljonus tonnu akmeņogļu šī gada pirmajā pusgadā. Termināļa projektētā maksimālā jauda ir trīs miljoni tonnu.

Sekmīgi turpina attīstīties prāmju satiksme no Ventspils uz Zviedriju, Vāciju un Sanktpēterburgu Krievijā. Kopumā pasažieru skaits ir pieaudzis 1,3 reizes, pārvadāto kravas vienību skaits ir pieaudzis par 9% un kravu skaits par 7%. Ekskursiju kuģītis „Hercogs Jēkabs” šogad pārvadā vairāk pasažieru nekā pagājušajā gadā. Gan maijā, gan jūnijā rezultāti ir labāki. Tas nozīmē, ka Ventspili šogad apmeklē vairāk tūristu nekā pirms gada.

Avots: Ventas Balss

Publicēts lapā: 4.07.2012