Kalendārs

Mazbānīša jaunās trases atklāšana (04.08.2010.)

Trešdien, 4.augustā, Ventspilī notika svinīgs Ventspils šaursliežu dzelzceļa atklāšanas pasākums.

Šaursliežu dzelzceļu atklāja un pirmajā braucienā ar Mazbānīti devās Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze, reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre Dagnija Staķe, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, Valsts reģionālās attīstības aģentūras direktora vietniece programmas ieviešanas jautājumos Sandra Cakule un VAS „Latvijas Dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Atklājot šaursliežu dzelzceļu, Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs sacīja, ka pašvaldībai ir bijis sens sapnis panākt, lai Ventspilī pilnasinīgi kursētu Mazbānītis, apvienojot transporta un vēstures funkciju. Lembergs pauda gandarījumu, ka sapnis ir īstenojies, un arī krīzes laikā dzimst jauni projekti.

Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze savā uzrunā sacīja, ka Ventspils šaursliežu dzelzceļa atklāšana ir apliecinājums tam, ka Ventspils ir tā vieta, kur sapņi un vīzijas pārtop realitātē, un ka ventspilnieki prot izmantot tās iespējas, ko mūsu valstij dod iestāšanās Eiropas Savienībā, sekmīgi apgūstot ES struktūrfondu līdzekļus. Daudze novērtēja, ka Ventspils atkal aizsteigusies soli priekšā pārējai Latvijai un no Ventspils var un vajag mācīties. Uzrunas noslēgumā Saeimas priekšsēdētājs novēlēja, lai Ventspils Mazbānītis ilgus gadus priecē ventspilniekus un pilsētas viesus.

Pēc svinīgajām uzrunām un lentītes pārgriešanas pasākuma dalībnieki sēdās Mazbānītī un devās pirmajā izbraucienā pa jauno šaursliežu dzelzceļa līniju. Pa ceļam uz jaunās līnijas galapunktu – Piedzīvojumu parku – Mazbānītim uzradās konkurenti – Ventspils maratona kluba biedri, kuri atzinīgi novērtēja paralēli jaunajai dzelzceļa līnijai ierīkoto apkalpes ceļu, kurš esot ideāls skriešanai. Maratona kluba biedri izmantoja šo ceļu, lai sacenstos ar Mazbānīti. Beigās tika konstatēts, ka sacensībās uzvarēja draudzība.

Jaunā Ventspils šaursliežu dzelzceļa līnijas, Mazirbes stacijas, Pļavas stacijas un Aizputes Depo ēku repliku izbūve notika Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta “Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: iekļaušana Ventspils transporta struktūrā un starptautiskā tūrisma apritē” ietvaros, kā arī ar Latvijas Dzelzceļa finansiālu atbalstu.

Projekts paredz vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstību – šaursliežu dzelzceļa līnijas trases daļas rekonstrukciju un pagarinājuma ar kopgarumu 2,6 km, kā arī apsaimniekošanas ceļa, kas vienlaikus kalpos kā gājēju pastaigu un veloceliņš,  izbūvi no Jūrmalas parka līdz Piedzīvojumu parkam Saules ielā. Vienlaikus projektā paredzēta vēsturisko ēku repliku izbūve Piejūras brīvdabas muzeja teritorijā (Mazirbes stacijas, Aizputes Depo ēkas, palīgēku – vagonu nojumes, kases, ogļu iekraušanas vietas, starpstacijas nojumes un gala stacijas izbūve pie Saules ielas).

Projekta kopējās izmaksas ir ap 1,7 milj. LVL apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ap 1,4 milj. LVL (85% no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām) un valsts budžeta dotācija 77 tūkst. LVL apmērā, kā arī Ventspils pilsētas pašvaldībai jānodrošina finansējums 183 tūkst. LVL apmērā.

Projektu plānots īstenot līdz 2010. gada 30. septembrim.

Publicēts lapā: 4.08.2010